Wednesday, December 30, 2009

I belong there:Mahmoud Darwish

I belong there. I have many memories.
 I was born as everyone is born.
I have a mother, a house with many windows,
 brothers, friends, and a prison cell
with a chilly window! I have a wave snatched by seagulls,
 a panorama of my own.
I have a saturated meadow.
 In the deep horizon of my word, I have a moon,
a bird's sustenance, and an immortal olive tree.
I have lived on the land long
 before swords turned man into prey.
I belong there. When heaven mourns for her mother,
 I return heaven to 
   her mother.
And I cry so that a returning cloud might carry my tears.
To break the rules,
 I have learned all the words needed for a trial by blood.
I have learned and dismantled all the words 
in order to draw from them a 
   single word: Home.

Tuesday, December 29, 2009

من یک  انسان ایرانی‌ هستم ،خسته از ۳۰ سال دروغ،شلاق،دار،اعدام،زندان،فقر،نا‌ امیدی،آوارگی.من به این همه ستم و بیداد،سرکوب و کشتار و بی‌ عدالتی‌ اعتراض دارم.خسته از این همه سیاهی،عزا و رنج  .من به این سرنوشت شومی که مشتی آدمکش به نام دین بر من تحمیل کرده اند اعتراض دارم.من در جست جوی فردای روشنی‌ برای فرزندان بی‌ گناهم هستم.خسته از این همه شعار‌های پوچ و مردم فریب.من نان میخواهم و آزادی.من وطنم را میخواهم که چون گلستان باشد و دخترانم با موهایی افشانده در باد در اون پایکوبان.اما این پیام آوران شیطان این حق انسانی‌ و ذاتی را از من دریغ میکنند .اعتراضم را با گلوله و زندان  و کهریزک و اوین پاسخ میگویند.من اعتراض دارم که دفاع از خود و حیثیت خود را خشونت بنامند.من از این بیانیه‌های توی خالی‌ به نام روشنفکری که مرا به آرامش میخوانند بیزارم.من که حق ندارم در کوچه‌های شهرم سرود زیبای زندگی‌ و شادی سر دهم به خیابان‌ها میایم تا فریاد رهایی سر دهم اما چماق و شمشیر و گلوله بر سرم میکوبند.دیگر چه راهی‌ برایم مانده ؟من فریاد خواهم زد بیایید خواهرم و برادرم تا بساط این ستم و جور را بسوزانیم.آیا من خشونت طلب هستم؟با تو هستم هم وطن !چه راهی‌ برایم مانده؟

Monday, December 28, 2009

Critical situation in Iran

Today ,everyone of us has a personal and national responsibility to do what he/she is able to do. The power of Khamenei is not more than late king.we have this kind of experience;1979 revolution,war with Iraq,dark years of sixthy decade ,we have the bravest boys and girls that are faithful to liberation of Iran and ready to sacrifice themselves for sake of this holy cause,the international treaties are in favour of us. we have the support of all freedom-loving people around the world.all international media show our struggle we are standing at the right place.we struggle against a barbaric regime.we fight for freedom of man. We the iranian are united in support of green movement.no matter we are reformist,republican,Mojahed,communist,religious ,secular ,monachist. It is the will of people that wins this battle. If the IRGC wants to crush us by martial law and military forces we have our strong points.we are a united nation. my brothers,my sisters:the green movement is under the hardest pressure till now.we have to act But we wont be afraid of all this show of power by IRGC.we have to challenge this brutal regime inside and outside .Everything is possible:arrest of green leaders,mass killings of prisoners,bloody suppression of any protest. we are victorious because we are just.






Sunday, December 27, 2009

Green revolution



There is no any place for peaceful demonstrations.It is a declaration of war by a brutal government against unarmed and peace-loving people that only ask for their basic and legitimate rights.You see the pure blood of our youngs on the streets that are killed by direct order of Khamenei the murderer.we have to use revolutionary violence not only to defend ourselves but also to change this inhuman system and freed a nation and relieve a world.It is a holy cause that necessitates the sacrifice of our lives.

Sunday, December 20, 2009

آیت الله منتظری، روحانی وارسته،انسانی‌ شریف و مردی آزاده و آزاد اندیش بود که به خاطر دفاع از زندانیانی که در جبهه مخالفش قرار داشتند به قدرت پشت پا زد و سالیانی دراز را در حبس خانگی و انزوا سپری نمود اما هم چنان از حقوق انسانها دفاع مینمود  و همین راز محبوبیت ایشان در قلب میلیون‌ها انسان میتواند باشد.برای من که در دهه  ۶۰    در اوین سالیانی چند را گرفتار شدم  ،زمانی‌ رسید که حکم مرگ جمع صادر شد و اینجا بود که فهمیدم هنوز آزاد مردانی هستند که حتا بر دشمنان خود هم ستم روا نمیدارند.آری،دوستان گروه  گروه به دار آویخته شدند و ما هم در انتظار طناب دار که اعتراض و تلاش‌های این مرد از مرگ من و تعدادی دیگر از زندانیان جلوگیری کرد و از این بابت زنده بودن خود را مدیون ایشان میدانم.زمانی‌ طولانی گذشت تا پرده تعصب ایدئولوژیک به کناری رود و به بزرگ واری این انسان اعتراف کنیم.بدون شک نام ایشان در تاریخ به نیکی‌ نوشته خواهد شد .ای کاش امکان داشت که در این مراسم شرکت کنم اما امید وارم که ملت ایران مراسمی شایسته را فردا بر گذار کنند و یاد این مرجع مردمی  و شریف را برای همیشه در قلب‌شان جای دهند.

Sunday, December 13, 2009

از کدوم مصلحت صحبت میکنند؟ من یک انسان آزاد هیچ خط قرمزی جز حرمت و شرافت انسانی‌ ندارم.تقدس پوششی بر جهل و جنایت و فریب در طول تاریخ بود است . مرگ مظلومانه ندا‌ها و ترانه‌ها و سهراب‌ها و کیانوش ها و هزاران جوان دختر و پسر ایرانی در طول این دوران سیاه حاکمیت خمینیسم برای شناخت ماهیت خبیث این اهریمنان کافی‌ نیست؟ اگر در اندیشه ایجاد ایرانی‌ آزاد و کشوری آباد و عاری از این خرافات هستیم باید که این تابو‌ها را بشکنیم.ظاهراً هنوز اندر خم یک کوچه ایم!

Thursday, December 10, 2009


جوانان دلیر ممسنی فارس ! مجید توکلی اسیر این رژیم شیطانی و زیر شکنجه است.منتظریم تا شاهد خروش و فریاد شما در فارس و خیابانهای شیراز باشیم.به پا خیزید!

Sunday, December 06, 2009

چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم ؟

خانه اش ویران باد !

من اگر ما نشوم ، تنهایم !

تو اگر ما نشوی ، خویشتنی ...

از کجا که من و تو

شور یکپارچگی را در شرق

باز بر پا نکنیم ؟!

از کجا که من و تو

مشت رسوایان را وا نکنیم ؟!

من اگر برخیزم

تو اگر برخیزی

همه برمی خیزند !

من اگر بنشینم

تو اگر بنشینی

چه کسی برخیزد ؟!

چه کسی با دشمن بستیزد ؟!

چه کسی پنجه در پنجه ی هر دشمن دون آویزد ؟!

دشتها نام تو را می گویند ...

کوهها شعر مرا می خوانند ...

کوه باید شد و ماند

دشت باید شد و خواند ....

از : حمید مصدق


Monday, October 26, 2009

ننگ بادا ملتی گرخواب شد شیروخورشیدش خط اعراب شد

مرگ به ، گر ملک جم ویران شود روبهی دریبشه شیران شود

شرم بادا مردم ایران زمین شا هد ننگ بزرگی این چنین

ابلهی در مسند شا ها ن شود تخت کوروش ،منبر شیخان شود

گرچه ایران ، خاک ،از چنگیز ها از سکند رها ، شرر آویز ها

ترک وتازی خانه ها را سوختند مرده خواران حیله ها افروختند

وای بر این دشمن بی ریشه را پای جهلش میزند اندیشه را

مرد مان را با ستمگر کار نیست همد م دزدان بی مقدار نیست

همنشین شیخ و ملا نیستند این جهان داند که اینان کیستند

مردم ایران ا د ب آ موختند نور علم و معرفت افروختند

ملت ایران نشا ید بی خرد کی ، عقابی بامگس ها می پرد

Thursday, September 24, 2009

سفر به خیر
-"به کجا چنین شتابان ؟" گوَن از نسیم پرسید .-" دلِ من گرفته زینجا ،هوس ِ سفر نداری ز غبار این بیابان ؟" -" همه آرزویم، اما چه کنم که بسته پایم ... " -" به کجا چنین شتابان ؟ "-" به هر آن کجا که باشد به جز این سرا سرایم . "-" سفرت به خیر !‌ اما تو و دوستی، خدا را چو ازین کویر ِ وحشت به سلامتی گذشتی، به شکوفه ها، به باران ، برسان سلام ِ ما را ."شفیعی کدکنی

Saturday, September 19, 2009

Green revolution

The green movement is on the way to become a revolution for freedom.It is based on three principals;green colour as a symbol.non-violence struggle as strategy and civil-disobedience as tactic.The new education year is a good opportunity to spread and deepen the protests among the masses.Let's be a part of this historic change and thruly the renaicense of Iran.

Friday, August 28, 2009

خسرو گلسرخی

سرخ تر ، سرخ تر از بابک باش
روح بابک در تو در من هست مهراس از خون یارانت ، زرد مشو پنجه در خون زن و بر چهره بکش مثل بابک باش نه سرخ تر ،‌ سرخ تر از بابک باش دشمن گرچه خون می ریزد ولی از جوشش خون می ترسد مثل خون باش بجوش شهر باید یکسر بابکستان بگردد تا که دشمن در خون غرق شود وین خراب آباد از جغد شود پاک و گلستان گردد

Tuesday, August 25, 2009

البته که زندان و شکنجه و اعدام برای نسل ما پدیده غریبی نبود اما آنچه این روز‌ها شاهدیم افشای صریح بخشی از این جنایتها توسط آقای کروبی است هر چند محدود به یکی دو ماه اخیر است .به نظر من این اقدام هم شجا عانه و هم شرفتمندانه است و نباید اثرت اون را بر آینده این حکومت دست کم بگیریم.

Sunday, August 16, 2009

Abraham Lincoln:
If you once forfeit the confidence of your fellow citizens, you can never regain their respect and esteem. It is true that you may fool all of the people some of the time; you can even fool some of the people all of the time; but you can't fool all of the people all of the time.

Monday, August 10, 2009

فقط میتوانم بگویم وای بر ما ،تاریخ با چه نامی‌ از ما یاد خواهد کرد؟وای بر ما که چه گونه میتوانیم ساکت بشینیم وقتی‌ به دختران و پسران جوانمان در زندان تجاوز میکننند .به راستی‌ اگر ذره ای غیرت و شرافت انسانی‌ در وجودمان بود همین امروز خانه ظلم خامنه‌ای را به آتش میکشیدیم و ایران و انسان و جهانی‌ را از شر کابوس ملایان رها میکردیم!

Monday, August 03, 2009

در این مرحله ما به درجه یی از خود باوری رسیدیم .به قدرت اتحاد خود پی بردیم و حالا وقت عمل جمعی است که در نهایت توده‌های خاموش را به خیابان‌ها میکشاند و اون روز مرگ جمهوری اسلامیست.هر کدام از ما میتوانیم رهبر و قهرمان باشیم.صریح تر بگویم:جنبش آزادی خواهی‌ نمیتواند متکی‌ بر افرادی باشد که در زیر هر گونه فشاری به راحتی‌ تسلیم و تبدیل به عنصر تبلیغاتی در خدمت رژیم قرار بگیرند.در این راه، خطر زندان،شکنجه و اعدام هست ،آیا آماده هستیم ؟

Sunday, August 02, 2009

آقای موسوی!البته که ما با تاریخ سیاه این رژیم بزرگ شده ایم ولی‌ به احترام آن‌ مردمی که به شما رای دادند نه تنها از گذشته حرفی‌ نزدیم بلکه از شما هم حمایت کردیم.باز هم میگوئیم که جنبش سبز را به جنبش آزادی خواهی‌ ایران پیوند می‌زنیم.شما میگویید ،جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه زیاد، عجبا هنوز خون نداها در سنگفرش خیابانها خشک نشده!این جنبش سبز خودش راهش را پیدا می‌کند و هم چنین شعار‌هایش را.

Saturday, August 01, 2009

بیدادگاه رژیم ثابت می‌کند که پروژه حذف مخالفان از ماه‌ها قبل طراحی شده بود .
برای من که خود زمانی‌ شاهد شکنجه،اعتراف گیری و شوی مسخره تلویزیونی تعدادی از زندانیان بود ام، این دادگاه فرمایشی فقط خشم من را از این همه دروغ و ظلم دو صد چندان می‌کند.
من خود شاهد بودم که چگونه کیانوری و طبری و دیگران به حسینیه اوین برده میشدند تا میز گرد لجن مالی کردن خود را تشکیل دهند.
به چشمان خویش پا‌های ورم کرده از ضربات کابل و کمر‌های ریش ریش شده از شلاق را میدیدم و فریاد زندانی که آری تو هر چه میگوویی درست است .
آری برادر و خواهر،قفس قیامت گوهر دشت و سلول‌های اوین را که فرزندان مجاهد خلق ماه‌ها در اون اسیر بودند و مظلومانه در سکوت و بی‌ خبری شکنجه و جان میدادند.
امروز ما از شما که خود زمانی‌ بر سر ما میکوبیدید و یا خود بخشی از این سیستم تواب سازی بودید ولی‌ به سوی مردم آمده اید حمایت می‌کنیم
امروز دوباره ،البته به شکلی‌ دیگر همان بازی هاست ،بازی که نه،تراژدی با این تفاوت که ما را نه فریاد رسی بود نه دادگاهی‌،حکم مرگ بود .
امروز از موج سبز شما حمایت می‌کنیم به امید اینکه ایرانی‌ آباد و آزاد و فردایی بهتر که آرمان ما بود شاید از این راه حاصل شود.
این راه سخت و پر هزینه خواهد بود.داریم میبینیم،اما چه تاب بیاورید چه تسلیم بازجو شوید چه اعتراف کنید به شما بد نخواهم گفت ،زیرا میدانم بر شما چه گذشته.
این سند رسوایی این رژیم آدم کش بیرحم و خونخوار است

Friday, July 31, 2009

خون بها

قسم به بوسه آخر, قسم به تیر خلاص , قسم به خون شقایق, نشسته به تن داس, قسم به آتش پنهان, به زیر خاکستر, قسم به ناله مادر, قسم به بغض پدر ,قسم به مشت برادر, قسم به خشم رفیق, قسم به شعله کبریت, و قسم به خواب حریق , قسم به بال پرستو, به عطر فروردین, قسم به نسل ترانه, قسم به خاک زمین, که خون بهای تو خون سیاه جلاد است, سکوت دامن داشت انتظار فریاد است ,که خون بهای تو اتمام این زمستان است, طنین نام تو در ذهن هر خیابان است.

Wednesday, July 29, 2009




اشرف در آتش و خون.جنایت ضد انسانی‌ دولت مزدور عراقی‌ به دستور خامنه‌ای قاتل در کمپ اشرف.هفت شهید و صد‌ها مجروح.حمله با پناهنده گان سیاسی با نیروی مسلح و کشتار انسان‌های بی‌ پناه.جنایت در خیابان‌های تهران و اشرف توسط ملایان و مزدورانشان.مجاهدین خلق هم راه جوانان وطن در داخل به دستور خامنه‌ای آدم کش و خون ریز قتل عام میشوند.کدام وجدان انسانی‌ میتواند ساکت باشد؟

Sunday, July 26, 2009

شب نهاداني از قعر قرون آمده اند' آري ' كه دل پر تپش نورانديشان را' وصله ي چكمه خود ميخواهند 'و چو بر خاك درافكندندت باور دارند كه سعادت با ايشان به جهان آمده است 'من هراسم نيست 'چون سرانجام پر از نكبت هر تيره رواني را' كه جنايت را موعظه ميفرمايد' خوب ميدانم چيست

Friday, July 24, 2009

جنبش سبز


این یک جنبش خود جوش ،مردمی و آزادی طلب است.تک تک اونهایی‌ که در خیابان‌ها فریاد میزنند و با زندان و شکنجه و خون هزینه میدهند ،هر کدام رهبری هستند و خوب می‌دانند چه میخواهند.هر گروه و سازمان و حزبی خصوصا خارج نشینان اگر بخواهند اون را مصادره به نام خویش کنند به این ملت و این جنبش خیانت میکنند.این مردم خسته از ظلم و ستم آخوندی شیوه مبارزه را به درستی‌ و با شیوه‌های منحصر به فرد خود انتخاب کرده اند ،اونها و شاید اکثریت مطلق سیستمی‌ انسانی‌ و آزاد و غیر از این حکومت میخواهند ولی‌ با خود آگاهی‌ جمعی بهترین راه را انتخاب که هم رژیم را از وسط شقه و هم چنین جهانی‌ را به حمایت وادارند .حال ما که هستیم که برای اونها راه مشخص کنیم،ما اگر راست میگوییم صدای اعتراض آنان و نقض حقوق انسانی‌ آنان را به دنیا برسانیم نه اینکه هر گروهی که حتا نامشان را هم اون مردم نمیدانند ادعای رهبری بنمایند.جنبش سبز از دل توده‌ها با خواست‌هایی‌ بر اساس آزادی،حق بشر و زندگی‌ بهتر سر بر آورده،نه ایدئولوژیک و نه وابسته به جریانی خاص،اونها مردمند،جوان ،پیر،دختر،پسر،مذهبی‌،غیر مذهبی‌ ،با حجاب،بیحجاب و خلاصه از همه قشر منتها دلیر‌ترین و بیباک‌ترین‌ها که حاضرند حتا خون خود را هم هزینه کنند.پس بیایید انعکاس مظلومیت و شعار‌های بر حق آنان باشیم و بس.

Sunday, July 19, 2009

برگزاری یک نظر خواهی‌ عمومی یا همان رفراندم آزاد تحت نظارت سازمان‌های مستقل و بیطرف یک خواست حد اقلی در این شرایط است هر چند همه میدانیم سطح انتظارات از این اعتراضات خیابانی خیلی‌ بیشتر از این هست اما به احترام بخش عظیمی‌ از ملت که معترض به نتیجه این انتخابات هستند و اون را تقلبی میدانند ما هم یک رفراندم آزاد برای پذیرش یا ردّ این دولت را میپذیریم.این هم یک خواست واقع گرایانه و هم قدمی‌ به جلو برای جنبش آزادی خواهی‌ ایران است.این فرصتی تاریخی برای رسیدن به اهداف انسانی‌ و ملی‌ ماست که در رأس اون آزادی وطن و ایرانی‌ جدید است اما باید از تجربیات گذشته درس گرفت و متناسب با توان و خواست عمومی حرکت و شعار‌ها را مطرح کرد.شعار‌ها میتواند آزادی زندنیان سیاسی،آزادی بیان و تجمع و از همه قوی تر رفرندم آزاد باشد.

Thursday, July 16, 2009

vatan az Kasraii

وطن وطن تو سبز جاودان بمان
وطن! وطن! نظر فکن به من، که من به هر کجا، غریب‌وار که زیر آسمان دیگری، غنوده‌ام همیشه با تو بوده‌ام، همیشه با تو بوده‌ام اگر که حال پرسی‌ام، تو نیک می‌شناسی‌ام من از درون غصه‌ها و قصه‌ها برآمدم چه غمگنانه سال‌ها که بال‌ها زدم به روی بحر بی‌کناره‌ات که در خروش آمدی به جنب و جوش آمدی به اوج رفت موج‌های توکه یاد باد اوج‌های توکنون اگر ز خنجری میان کتف خسته‌ام اگر که ایستاده‌ام و یا ز پا فتاده‌ام برای تو، به راه تو شکسته‌ام سپاه عشق در پی است
. شرار و شور کار ساز با وی است.دریچه‌های قلب باز کن،
سرود شب شکاف آن ز چار سوی این جهان کنون به گوش می‌رسد من این سرود ناشنیده را، به خون خود سروده‌اموطن! وطن! تو سبز جاودان بمان که م ن پرنده‌ای مهاجرم که از فراز باغ با صفای توبه دوردست مه گرفته پر گشوده‌ام

Saturday, June 27, 2009

ما پیروز شدیم.
۱:این رژیم در این سی‌ سال با سرکوب،اعدام،شکنجه و ایجاد فضای ترس و وحشت و برخورد شدید و کاملا بی‌ رحمانه با هر گونه حرکت اعتراضی به نوعی فضای ذهنی‌ همه ما را اسیر ترسی‌ درونی نموده بود که حتا در پایمال شدن بدیهی‌‌ترین حقوق انسانی‌ خود همچون آزادی انتخاب نوع پوشش نیز جرات مخالفت صریح را از ما گرفته بود.این بار این دیوار ذهنی‌ ترس فروریخت و در عمل نشان دادیم که از مرگ هم هراسی نداریم و این جهانی‌ را به حیرت واداشت.
۲:با پاشیدن بذر بی‌ اعتمادی همه را از هم بیگانه و گریزان کرده بود به شکلی‌ که دیگر برادر را هم به برادر اعتمادی نبود ولی‌ به یکبار همه به هم پیوستیم و خاطره شیرین روزهای انقلاب ۵۷ را زنده کردیم و این باور را که با همدیگر هر مانعی را در هم خواهیم شکست ثابت نمودیم.اتحاد ایرانیان داخل و خارج دست آورد کمی‌ نیست.
۳:ماهیت واقعی این ستمگران از خدا بی‌ خبر بر همه جهان روشن شد و همه دیدند که چه جنایتکارانی به نام دین در ایران حاکم و برای حفظ قدرت نامشروع خود به هر جنایتی دست میزنند و به راستی‌ که هیچ اعتباری حتی در چشم فریب خورده گان لبنان و فلسطین هم ندارند.
۴:فهمیدیم که برای رسیدن به آرزوها و آهدافمان باید فداکاری کنیم و خون پاک جوانان ایران زمین بر سنگ فرش خیابان‌ها گواه روشن این مدعا است.
پس برادر و خواهر هم وطن!دیگر عقب نشینی روا نیست،این راهیست که باید تا آخر که آزادی میهن است ادامه دهیم.ما ساده اندیش نیستیم و میدانیم که این رژیم جهل و جنون و خون به سادگی تن به این خواست بر حق ما نمیدهد ولی‌ این خود شروعی زیبا بود که پایانی بر کابوس ملایان خواهد بود.این مبارزه یی طولانی و پر از فراز و نشیب است که با اراده جمعی‌ ما پیروزی و آزادی وطن را به ارمغان خواهد آورد.

Friday, June 26, 2009

نه ! «ندا» نمرده است اسماعیل وفا یغمائی

نه! هزار بارنه!صد هزار بار نه!ندا نمرده است گرچه چنگ و ریش شیخک پلید، این یزید پست و پیر این شریر روزگارما بخون او خضاب شد گرچه در میان ابرهای سرخفام و سربگون مرگ ناگهان نهان،تکه ای ز آفتاب شد آتشی که در رگان پاک او زبانه میکشید کی فسرده است! کی فسرده است نه! هزار بار نه! ندا نمرده است جویبار خون پاک او در میان موجهای خشم ملت بزرگ ما گرم و داغ و آتشین و خشمگین چو رود میشود نام او چو آخرین کلامش از دهان خونچکان و قلب خونفشان او بر لبان و درترنم و خروش قلبهادر تمام شهرها،در تمام کوچه ها در تمام پشت بامها در خروش از پی خروش در قیام ملت از پی قیام رعد میشود،آذرخش می شود ، سرود می شود آتشی که از رگان او بخاک ریخت عاقبت میان دستهای مردمان رو به سوی کاخهای ظلم شیخکان شعله زارهای سرب داغ پر زدود میشود نه! هزار بارنه!صد هزار بار نه!ندا نمرده است رود میشود ندا سرود میشود ندا شعله زارهای خشم پرزدود می شود ندا عاقبت پس از رهی که دیر و دور نیست انقلاب و آفتاب می شود ندا . بیست و سوم زوئن دو هزار و نه

Thursday, June 25, 2009

If anyone think that mollahs yield to our demands by peaceful means ,he/she is very far from the reality in Iran.I am in favor of peaceful protests but it does not work here in iran.Here,the answer for your question is a bullet in heart or club on head.What I have seen during these days is an open evidence of savagery by those that I never call them human. brutality in name of God!For me that belong to the past generation,it's all normal and we're used to it.If interested ,please go to sixty's decade in Iran.I try to tell you that this regime from the beginning of it's rule stayed in power only by killings, fear,crime and lie in name of Islam.I hate this Islam that killed thousands of my brothers and sisters,raped my young sisters in prison (yes,they did this as a religious order).Khomeini that Mr.mousavi claims is the Imam,was a crazy old man that ordered the mass execution of political prisoners.I call him a crazy and am right.Please listen to his speeches and then make a fair jugement.YES,THIS CRIMINAL BUNCH OF MOLLAHS MUST BE PUNISHED FOR ALL INJUSTICE AND CRUELTIES THAT HAVE DONE .SO,DO NOT BE SIMPLE-MINDED.I, like the others hope that Iran nation reach to it's desired goal by low-cost activities but my knowledge tells me it is impossible.Let's be honest with ourselves.Mousavi! I appreciate your resistance but you want to keep this unhuman system and save it from collapse.You must be aware of the feelings of youngs on the street,they hate this clerical regime,but they voted to you because..you gave them a ray of hope ,think you may be able to change the system a lot in favor of youth.now ,we all see the results.I as an iranian ordinary human apart from my own ideological viewpoint support this movement that is a new revolution to change the fate and also support you as a man that our nation have voted to But you have to accept your historical role in this hard time.If you act bravely and detached yourself from all these nonsense that MOllahs have told us during these 30 years ,then it is a chance that you lead this freedom movement and be a national hero in our history.THe nation has trusted you and we respect Iran nation will .We wait....

Wednesday, June 24, 2009

این نبردی بین خیر و شر است.ملتی به جان آمده از ظلم و ستم آخوند‌ها فریاد اعتراض و خشم خود را به گوش جهان میرساند.شاید در کوتاه مدت کشتار و سرکوب بتواند این شورش ملی‌ را خاموش کند ولی‌ آتش زیر خاکستر خواهد بود که دوباره زبانه خواهد کشید و بساط جور این اهریمنان عمامه به سر را خواهد سوزند.برادر و خواهر ناا امید نشو!دیگر همه میدانیم چه میخواهیم ،پس مبارزه خود را به هر شکل ممکن ادامه دهیم.مبارزه اشکال مختلفی‌ دارد،متناسب با شرایط به پیش و فقط به نیروی ایمان خود به آزادی متکی‌ باشیم.

Sunday, June 21, 2009












شنبه سیاه و ندای روشن فردا.شنبه روزی بود که نسل جوان ایران
با دست خالی‌ به نبردی نابرابر با ستم گران حاکم بر وطن b برخااست نشان دادند که دیگر نمیخواهند تسلیم این سرنوشت سیاهی شوند که این پیام آورن شیطان بر این سرزمین آریایی تحمیل کردند.این جنبش نوین مردمی نوید روز‌هایی‌ روشن را به ما میدهد،مائی که خسته و نامید سالها بود دچار سکوت و بی‌ تفاوتی شده بودیم و از هم گریزان .وطن پر شور آریایی به گورستانی خاموش میماند و ما چون مردگانی متحرک نظار اگر این ویرانی بودیم.اما جوانان وطن به پا خواستند و رو در رو با اهریمنان فریاد آزادی سر دادند و خون پاکشان بر خیابانها جاری شد.در این روز خونین شاهد پرواز روح پاک ندا بودیم که با چشمان معصوم و آسمانی آاش در لحظه عروج به ما نگریست و آتش بر جان‌های میلیون‌هانسان زد.پرستوی شاد آسمان بهاریه وطن به خون نشست در روزی که بردرانش هم در هر کوچه و کویی مردان فدا میشدند.چشمان پاک و نوری درخشید و راه روشن فردا را به ما نشان داد
.

وقتی‌ من و تو ما شویم و دست دوستی و برادری به سوی هم دراز کنیم،وقتی‌ که چون اعضای یک خانواده پشت و پناه هم باشیم ،وقتی‌ بدانیم که این شیاطین ما را از هم جدا کردند و به جان هم انداختند ،وقتی‌ گل لبخند بر لبان دختران و پسران جوان نقش میبندد،وقتی‌ دانستیم که باهم بودن ما روز مرگ دیکتاتور است اون روز روز آزدی وطن است ،روز پیروزی روشنی‌ بر سیاهی است ،همچنان که امروز میبینیم.
ندا ،خواهرم دختر زیبای وطن!خون سرخ تو بر سنگ فرش خیابان جاری شد و چه دردناک بود در آغوش پدر جان دادن.دیشب جهان گریست در شهادت مظلومانه تو.ما همه گریستیم و با دلی‌ سرشار از کینه و بغض فریاد خواهیم زد که انتقام خون تو را خواهیم گرفت .

Friday, June 19, 2009






چیزی برای از دست دادن نداریم به جز زنجیرهایمان!پس هم وطن فردا در میدان رزم با خامنه یی یک صدا فریاد خواهیم زد که حق خود را میخواهیم و در این راه تا آخر ایستاده ایم.

خامنه ای،دشمن خلق شمشیر را از رو بست.دیگر همه چیز روشن شده.همه میدانستیم که چه کسی‌ رهبری این کودتا را بر عهده دارد و حال این دجال فرتوت خود اون را تایید و حکم سرکوب را صادر کرد.حال ما باید موضع خود را روشن کنیم.ما راهی‌ جز مقاومت نداریم.این حکم مرگ و زندگی‌ برای جنبش آزادیخوااهی ایران دارد.مطمئن باشید هیچ دیکتاتوری در مقابل تود‌های مردم تاب ایستادگی ندارد.با حضور متراکم در خیابان‌ها و فریاد آزادی رژیم فاسد ملایان را به چالش بگیریم.ما باید مبارزه مان را گسترش و عمقی کنیم.این فرصتی تاریخی‌ برای رهایی از ستم ملایان است.از تهدید خامنه یی نترسید.همه دیکتاتورها در زمان سقوط به هر راهی‌ متوسل میشوند ولی‌ این در نهایت مردم هستند که پیروز میدان خواهند بود.

Thursday, June 18, 2009

مردم ایران هوشیار باشید!روز‌های آینده سرنوشت ساز است.جنبش اعتراضی به مرحله حساسی رسیده است.رژیم در حال تدارک برنامه یی برای سرکوب است.به خیابان‌ها سرازیر شوید،کوتاه نیایید،حکومت در موضع ضعف قرار دارد،باید نتیجه نهایی‌ را در همین چند روز بگیریم واگر نه روز‌های سختی در انتظار ماست.شعار‌ها باید متناسب با خواسته‌های امروز طراحی‌ شود.آزادی زندانیان سیاسی باید یکی از اهداف کنونی باشد.ابطال انتخابات یک شعار منطقی‌ است اما لازم است ملزومات بر گذاری یک انتخابات آزاد و تحت نظارت بین المللی هم بیان شود.از هم اکنون نشان‌هایی‌ از تلاش حکومت برای ایجاد تفرقه در بین مردم دیده میشود.اتحاد و رویارویی همه جانبه و مداوم ما را به هدف نزدیک می‌کند..



نترسید نترسید ما همه با هم هستیم.این شعار زیبا مقاومت و پایداری و از سوی دیگر نوید با هم بودن را در این روز‌های سرنوشت ساز به تصویر می‌‌کشد. سال‌ها بود که از عدم اعتماد به هم دیگر و پراکندگی رنج میبردیم، دشمن مردم با سیاست شیطانی ما را به هم بدبین کرده و رو در روی هم قرار داده بود،امید را از ما گرفته و غبار غم و سیاهی همه جا را فرا گرفته بود.ولی‌ امروز دنیای جدیدی در ایران در حال پیدایش است.حالاست که میفهمیم دوری ما از هم مهمترین دلیل تداوم این حکومت وحشت و دروغ بوده و این خود بزرگ‌ترین نتیجه این قیام است.هم دیگر را دوست بداریم و دست در دست هم با امید به فردای بهتر مبارزه را تا رسیدن به حقوق انسانی خود ادامه بدهیم.

Wednesday, June 17, 2009

چه زیباست همبستگی‌ ملی‌ بعد از سال‌ها نا امیدی،سکوت،ترس و بی‌ اعتمادی.امروز، روز داد خواهی‌ و خشم فروخورده یک ملت است.این یک فرصت تاریخی‌ برای ایجاد تغییر است.هموطن!از فرزندان خودت حمایت کن.

Sunday, June 14, 2009

Leadership

این یک جنبش اعتراضی مردمی است.نبود یک رهبری قاطع و جسور که توانایی مدیریت این شورش را داشته باشد به خوبی احساس میشود.آیا کاندیدهای معترض یا دیگر اصلاح طلبان حامی آنان شجاعت لازم برای این کار را دارند؟چند روز آینده نشان خواهد داد!

از شورش جوانان حمایت کنید.این هم بخشی از مبارزه بر ضد ملایان است.

انتخاب حق مردم است.این رژیم هیچ گاه به این حق اساسی مردم احترام نگذشته است.

Saturday, June 13, 2009

شورش



دختران و پسران جوان وطن دست در دست هم فریاد میزنند و سرود آزادی میخوانند. نسل جدیدی از عصیان و خشم سر بر آورده که ستم گران را به چالش گرفته و میرود راه نوینی برای رهایی وطن باز کند.چه شعار زیبا و با مفهومی:ایرانی با غیرت،حمایت حمایت؛به راستی‌ غیرت ایرانی‌ باید بیدار شود و اون زمان است که میهن از چنگال این اهریمنان نجات داده خواهد شد.وقت عمل است.می‌بینید؟بی‌ تفاوت نباشیم!قدرت ملایان پوشالی است و با یک حرکت عمومی فرو میریزد .

Tehran dar atash o dud o khun











Hamvatan !inak zaman barkhastan ast!dar in sharayete jadid bahse entekhabat digar matrah nist.khizeshe omumi baraye barchidane in nezame zede ensanist.hame dar har jaii ke hastim bayad az in qayam dafa konim,be har shekle momken,oposotione kharej az keshvar chashmhayash ra baz konad,in javanane darunmarz hastand ke inchonin regime molayan ra be chalesh kashideand.tazahorat va hemayat az in qayam va rasandane sedaye anan be tamame noqate jahan kamtarin karist ke mishavad kard.

shuresh dar Iran


hala vaqte khizesh ast,bepakhiz hamvatan!farzandane vatan be hemayate shoma neyaz darad:

omide vahi

dastan entekhabate nemayeshi baztabe terajediye melati ast ke na tanha az gozashte dars nagerefte balke hame ra ham yeksare be faramushi soperde ast.onhaii ke in mouje kafalude sabzpushan ra ijad va tudehaye sarkhorde va khaste va khahane taghiir ra be meydane baziye mafiaye hakem bar iran kashandand be haman andaze dar jonayat va setamgarihaye regime milayan sharik hastand.onha be manfurtarine regime hazer dar jahan mashruiyat dadand ta ba kheyali asude salhayi digar be hekumate khod edame va bar in virane betazad.az tudehaye jan be lab raside vali sadelouh shekayati nist,dard onjast ke roushanfekr nemayanai be nemayandegi az mardom hamgam ba bbc va sedaye amerika harchand agah az makre akhond vali baz ham khabar az mouje jadid va gozare mosalematamiz dadand va tahrik be hozur dar in nemayesh kardand.midanim ke javanan dar in sarzamine akhond zade razi be yek raqse kheyabani va ...... hadaqali inchonini hastand va mola ham khub midanad va chand haftei ham bandha ra shol kard ta natije delkhah ra begirad va hala hozure melioni va zabane deraze mola va natije az pish taaiin shode va javanani ke sarkhorde va naomid va pashiman be konje khaneha khazideand.hal sherafatmandane beguiid ki barande in bazi bud?

Wednesday, May 06, 2009

گیرم که در باورتان به خاک نشسته ام
و ساقه هایم از ضربه های تبرهاتان زخم دیده
با ریشه چه می کنید
گیرم که بر سر این بام بنشسته پرنده ای

و پرواز را علامت ممنوع می زنید
با جوجه های نشسته در آشیانه چه می کنید
گیرم که می زنید گیرم که می بُرید

گیرم که می كشید
با رویش ناگزیر جوانه ها چه می کنید






BE KODAMIN GONAH?

كارون حاجي زاده 9 ساله از قربانيان قتلهاي حكومتي با ضربه چاقو به همراه پدرش حميد حاجي زاده شاعر و دبیر ادبیات کرمانی، متخلص به «سحر» به قتل می‌رسد پزشک قانونی تعداد ضربه های دشنه فرو رفته به سینه کارون را بالغ بر ده ضربه دانسته بود



یا رب سلیمانت کجاست اکنون اگر آید رواست
باشد که از پا افکند این دیو بی بنیاد را
شیرین من ایران من ای در ره تو جان من

برخاستم با تیشه ام یاری بده فرهاد را
خواهم به جای بیستون کوبم سر پرویز دون

گر یاوری یاری کند این تیشه امداد را
حمید حاجی زاده_سحر

Friday, February 13, 2009

Robindra Tagore

Where the mind is without fear
and the head is held high;
Where knowledge is free;
Where the world has not been
broken up into fragments
by narrow domestic walls;
...Where the clear stream of reason
has not lost its way into the
dreary desert sand of dead habit; ...
Into that heaven of freedom,
my Father, let my country awake.

Thursday, January 29, 2009

تا فردا..............

تا زمانی‌ که آخوند‌ها در ایران حاکم هستند نه منطقه صلح و آرامش خواهد دید نه مردم ایران به آزادی و رفاه خواهند رسید!

آخوند=دروغ،جهل،جنایت،فریب،فساد،فقر،نامیدی ،جنگ و ویرانی.

مذاکره با این گروه=حماقت .

تنها راه=قیام ملی‌.

سکوت=بی‌ غیرتی .

نتیجه=تداوم این شر و ویرانی همه آرزو ها

Tuesday, January 27, 2009

Iran
Diplomacy: Barack Obama supports tough and direct diplomacy with Iran without preconditions. Now is the time to use the power of American diplomacy to pressure Iran to stop their illicit nuclear program, support for terrorism, and threats toward Israel. Obama and Biden will offer the Iranian regime a choice. If Iran abandons its nuclear program and support for terrorism, we will offer incentives like membership in the World Trade Organization, economic investments, and a move toward normal diplomatic relations. If Iran continues its troubling behavior, we will step up our economic pressure and political isolation. In carrying out this diplomacy, we will coordinate closely with our allies and proceed with careful preparation. Seeking this kind of comprehensive settlement with Iran is our best way to make progress.

سیاست خارجی‌ باراک اوباما در رابطه با ایران.

دیپلماسی:باراک اوباما از دیپلماسی مستقیم و سخت و بدون قید و شرط حمایت می‌کند.اکنون زمان به کار گیری قدرت سیاست امریکایی جهت تحت فشار قرار دادن ایران برای توقف برنامه هسته ای ممنوعه خود،حمایت از تروریسم ،تهدید اسرایل است.اوباما و بایدن یک گزینه را به رژیم ایران عرضه میکنند.اگر ایران از برنامه هسته ی و حمایت از تروریسم دست بردارد،ما مشوق‌هایی‌ نظیر عضویت در سازمان تجارت جهانی‌،سرمایه گذاری‌های اقتصادی،و حرکت در جهت عادی سازی روابط سیاسی تقدیم خواهیم کرد.اگر ایران به رفتار اشوب گرایانه خود ادامه دهد،ما فشار‌های اقتصادی و انزوی سیاسی را افزایش خواهیم داد.برای به انجام رسیدن این سیاست،ما با متهدانمان از نزدیک هماهنگی‌ و با آمادگی دقیق اقدام خواهیم کرد.جستجوی اینچنین توافق همه جانبه ای با ایران بهترین شیوه ما برای حصول پیشرفت است.

Saturday, January 24, 2009

New president

For the most recent days we have been attacked by a propoganda storm about new president of the united states and his policies to change the domestic and foreign situations.I welcome the first african-american man to be president of a country that not so many long ago there linched the Blacks.Sure,it is a great event.What is more important to me is that how the new adminestration 's policy is going to be toward the iranian government and from the other part the iranian nation? we have to wait and see what will happen in the few months ahead.