Wednesday, December 30, 2009

I belong there:Mahmoud Darwish

I belong there. I have many memories.
 I was born as everyone is born.
I have a mother, a house with many windows,
 brothers, friends, and a prison cell
with a chilly window! I have a wave snatched by seagulls,
 a panorama of my own.
I have a saturated meadow.
 In the deep horizon of my word, I have a moon,
a bird's sustenance, and an immortal olive tree.
I have lived on the land long
 before swords turned man into prey.
I belong there. When heaven mourns for her mother,
 I return heaven to 
   her mother.
And I cry so that a returning cloud might carry my tears.
To break the rules,
 I have learned all the words needed for a trial by blood.
I have learned and dismantled all the words 
in order to draw from them a 
   single word: Home.

Tuesday, December 29, 2009

من یک  انسان ایرانی‌ هستم ،خسته از ۳۰ سال دروغ،شلاق،دار،اعدام،زندان،فقر،نا‌ امیدی،آوارگی.من به این همه ستم و بیداد،سرکوب و کشتار و بی‌ عدالتی‌ اعتراض دارم.خسته از این همه سیاهی،عزا و رنج  .من به این سرنوشت شومی که مشتی آدمکش به نام دین بر من تحمیل کرده اند اعتراض دارم.من در جست جوی فردای روشنی‌ برای فرزندان بی‌ گناهم هستم.خسته از این همه شعار‌های پوچ و مردم فریب.من نان میخواهم و آزادی.من وطنم را میخواهم که چون گلستان باشد و دخترانم با موهایی افشانده در باد در اون پایکوبان.اما این پیام آوران شیطان این حق انسانی‌ و ذاتی را از من دریغ میکنند .اعتراضم را با گلوله و زندان  و کهریزک و اوین پاسخ میگویند.من اعتراض دارم که دفاع از خود و حیثیت خود را خشونت بنامند.من از این بیانیه‌های توی خالی‌ به نام روشنفکری که مرا به آرامش میخوانند بیزارم.من که حق ندارم در کوچه‌های شهرم سرود زیبای زندگی‌ و شادی سر دهم به خیابان‌ها میایم تا فریاد رهایی سر دهم اما چماق و شمشیر و گلوله بر سرم میکوبند.دیگر چه راهی‌ برایم مانده ؟من فریاد خواهم زد بیایید خواهرم و برادرم تا بساط این ستم و جور را بسوزانیم.آیا من خشونت طلب هستم؟با تو هستم هم وطن !چه راهی‌ برایم مانده؟

Monday, December 28, 2009

Critical situation in Iran

Today ,everyone of us has a personal and national responsibility to do what he/she is able to do. The power of Khamenei is not more than late king.we have this kind of experience;1979 revolution,war with Iraq,dark years of sixthy decade ,we have the bravest boys and girls that are faithful to liberation of Iran and ready to sacrifice themselves for sake of this holy cause,the international treaties are in favour of us. we have the support of all freedom-loving people around the world.all international media show our struggle we are standing at the right place.we struggle against a barbaric regime.we fight for freedom of man. We the iranian are united in support of green movement.no matter we are reformist,republican,Mojahed,communist,religious ,secular ,monachist. It is the will of people that wins this battle. If the IRGC wants to crush us by martial law and military forces we have our strong points.we are a united nation. my brothers,my sisters:the green movement is under the hardest pressure till now.we have to act But we wont be afraid of all this show of power by IRGC.we have to challenge this brutal regime inside and outside .Everything is possible:arrest of green leaders,mass killings of prisoners,bloody suppression of any protest. we are victorious because we are just.






Sunday, December 27, 2009

Green revolution



There is no any place for peaceful demonstrations.It is a declaration of war by a brutal government against unarmed and peace-loving people that only ask for their basic and legitimate rights.You see the pure blood of our youngs on the streets that are killed by direct order of Khamenei the murderer.we have to use revolutionary violence not only to defend ourselves but also to change this inhuman system and freed a nation and relieve a world.It is a holy cause that necessitates the sacrifice of our lives.

Sunday, December 20, 2009

آیت الله منتظری، روحانی وارسته،انسانی‌ شریف و مردی آزاده و آزاد اندیش بود که به خاطر دفاع از زندانیانی که در جبهه مخالفش قرار داشتند به قدرت پشت پا زد و سالیانی دراز را در حبس خانگی و انزوا سپری نمود اما هم چنان از حقوق انسانها دفاع مینمود  و همین راز محبوبیت ایشان در قلب میلیون‌ها انسان میتواند باشد.برای من که در دهه  ۶۰    در اوین سالیانی چند را گرفتار شدم  ،زمانی‌ رسید که حکم مرگ جمع صادر شد و اینجا بود که فهمیدم هنوز آزاد مردانی هستند که حتا بر دشمنان خود هم ستم روا نمیدارند.آری،دوستان گروه  گروه به دار آویخته شدند و ما هم در انتظار طناب دار که اعتراض و تلاش‌های این مرد از مرگ من و تعدادی دیگر از زندانیان جلوگیری کرد و از این بابت زنده بودن خود را مدیون ایشان میدانم.زمانی‌ طولانی گذشت تا پرده تعصب ایدئولوژیک به کناری رود و به بزرگ واری این انسان اعتراف کنیم.بدون شک نام ایشان در تاریخ به نیکی‌ نوشته خواهد شد .ای کاش امکان داشت که در این مراسم شرکت کنم اما امید وارم که ملت ایران مراسمی شایسته را فردا بر گذار کنند و یاد این مرجع مردمی  و شریف را برای همیشه در قلب‌شان جای دهند.

Sunday, December 13, 2009

از کدوم مصلحت صحبت میکنند؟ من یک انسان آزاد هیچ خط قرمزی جز حرمت و شرافت انسانی‌ ندارم.تقدس پوششی بر جهل و جنایت و فریب در طول تاریخ بود است . مرگ مظلومانه ندا‌ها و ترانه‌ها و سهراب‌ها و کیانوش ها و هزاران جوان دختر و پسر ایرانی در طول این دوران سیاه حاکمیت خمینیسم برای شناخت ماهیت خبیث این اهریمنان کافی‌ نیست؟ اگر در اندیشه ایجاد ایرانی‌ آزاد و کشوری آباد و عاری از این خرافات هستیم باید که این تابو‌ها را بشکنیم.ظاهراً هنوز اندر خم یک کوچه ایم!

Thursday, December 10, 2009


جوانان دلیر ممسنی فارس ! مجید توکلی اسیر این رژیم شیطانی و زیر شکنجه است.منتظریم تا شاهد خروش و فریاد شما در فارس و خیابانهای شیراز باشیم.به پا خیزید!

Sunday, December 06, 2009

چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم ؟

خانه اش ویران باد !

من اگر ما نشوم ، تنهایم !

تو اگر ما نشوی ، خویشتنی ...

از کجا که من و تو

شور یکپارچگی را در شرق

باز بر پا نکنیم ؟!

از کجا که من و تو

مشت رسوایان را وا نکنیم ؟!

من اگر برخیزم

تو اگر برخیزی

همه برمی خیزند !

من اگر بنشینم

تو اگر بنشینی

چه کسی برخیزد ؟!

چه کسی با دشمن بستیزد ؟!

چه کسی پنجه در پنجه ی هر دشمن دون آویزد ؟!

دشتها نام تو را می گویند ...

کوهها شعر مرا می خوانند ...

کوه باید شد و ماند

دشت باید شد و خواند ....

از : حمید مصدق